Sista provet avklarat

Igår avklarade jag mitt sista prov, denna gången i general surgery. Vi fick sy några olika typer av stygn och även svara på några muntliga frågor. Jag fick frågor om anestesi i hund och hur man förbereder en patient innan det kirurgiska ingreppet. Det gick som smort och det var en fanatstisk känsla efteråt - FÄRDIG!
 
Så, nu har jag avklarat mitt andra år här nere i Slovakien. Det har varit två fantastiskt lärorika år på många sätt. Jag har lärt mig massor och jag har träffat fantastiska människor.❤ I morgon åker jag hem till min familj i Sverige, och jag har bestämt mig för att inte återvända till Slovakien i höst. Det har varit två väldigt tuffa år att vara borta från familjen. Det har kommit till den punkten att jag känner att tiden med familjen väger tyngre än min vistelse här. Så, i sommar går jag tillbaka till min tjänst på Jordbruksverket igen. Det känns bra! Vad som händer i framtiden, ja det får framtiden helt enkelt utvisa. Jag önskar er alla en fantastisk sommar! 
 
 
Allmänt | |
Upp