Det var ett tag sen....

Det var ett tag sen jag uppdaterade här. Förra veckan åkte jag hem till Sverige. Det var så härligt att få komma hem till barnen och min man. Och självklart alla djuren också. :o) Jag var hemma i 6 dagar innan jag åkte tillbaka ner till Slovakien. Flög Göteborg-Bryssel-Budapest och sen bil till Kosice. Resan gick bra och jag var framme strax innan kl 9 på kvällen.
Nu är det mer än en vecka sen jag kom tillbaka ner hit, och idag är det dessutom exakt 2 veckor kvar tills jag åker hem IGEN! :o) Då blir jag hemma hela 6 dagar till. Känns väldigt bra och lyxigt! Då ska vi bland annat fira brorsan och hans tjej som båda fyller 30 i år. Det blir trevligt!
 
Vad händer i skolan då? Det är fortfarande lugnt på credit-froten, men om en vecka har vi credit i Diseases and breeding of Game. Vi ska lära oss drygt 140 arter på latin och engelska (både fåglar och däggdjur). Sen blir det nog lite randomfrågor på t.ex. levnadssätt hos några av dem. Veckan efter det så har vi credit i patofys och sen är det PÅSKLOV! :o) Veckorna efter så har vi bara 4 credits kvar innan terminen är över.
 
Tiden rullar på fort fram till terminsavslutet nu. I morgon gör vi sista dagen på vecka 8, vilket innebär att det sen bara är 5 veckor kvar. Både helt galet och underbart!! :o)
 
Ingen jätteintressant uppdatering från mig denna gången, men nu har jag gett ifrån mig ett livstecken i alla fall. :o)
 
Ha en fortsatt trevlig vecka och helg!
 
 
Allmänt | |
Upp