Försenat tåg

Vilken resa det blev igår! Jag skulle varit hemma 20:08 men först 21:45 anlände jag till tågstationen i byn. Tåget blev ståendes i Nässjö i 30 min pga en trasig spårväxel. Det innebar att jag missade mitt anslutande tåg i Mjölby då det hann avgå innan jag kom fram. Jag fick då hoppa på ett annat X2000 och åka tillbaka till Nässjö och ta ett tåg därifrån hem. Men hem kom jag iallafall!😅

När jag vaknade i morse så tänkte jag först att jag skulle iväg. Efter några sekunders funderande så insåg jag att jag skulle jobba hemma idag. Åh va skönt! Jag hann med en mysig frukost med mannen och barnen innan barnen åkte till skolan och mannen åkte iväg på jobb.
Det är underbart att ha inläsningsferie! Jag ska tillbringa dagen med plugg och med att hänga med hundarna. När barnen kommer hem så ska jag hitta på något med dem.

Önskar mina läsare en fin dag!
Allmänt | |
Upp