Fantastisk dag på praktiken

Jag hade en så spännande och innehållsrik dag på praktiken igår. Det brukar jag i och för sig alltid ha, men igår var extra speciell. Jag fick nämligen vara med och hjälpa till att förlösa en tik. :-) Wow va häftigt att få vara med i livets startskede och hjälpa till att föra liv till världen. Man blir verkligen ödmjuk och påmind om varför man valt att utbilda sig till veterinär - för att få göra skillnad. Tänk att jag kan vara med och göra skillnad. Det är verkligen en häftig känsla! :-)
 
Jag tänker ofta på hur många människor som drömmer sen barndomen om att bli veterinär. Om du som läser detta är en av dom - bara kör! Följ din dröm och låt inget eller ingen stoppa dig! Det finns alltid en väg till målet, även om det inte känns så. Jag minns när jag gick i gymnasiet och tänkte "jag har för dåliga betyg så det kommer aldrig att gå" eller när jag tog examen från min första högskoleutbildning och tänkte "nu har jag inte tillräckligt med studiemedel för att kunna läsa till veterinär, så nu kan jag sluta drömma". Men någonstans där inne så kunde jag aldrig släppa tanken på att bli veterinär. Jag blev alldeles varm i kroppen när jag tänkte på min dröm om att bli veterinär och en dag, jag minns den så väl, så satte jag ord på min dröm när jag åkte bil tillsammans med min man. Och plötsligt så blev det så uppenbart att det var fullt genomförbart! Detta är 6 år sen och nu är jag väldigt nära mitt slutmål som veterinär. Det är en fantastisk känsla!

Allmänt | |
#1 - - Madeleine:

Hej! Har du någon mailadress för kontakt? Jag skulle gärna vilja kontakta dig ang. ett ev. bloggsamarbete. Du får gärna kontakta mig på mailadressen jag angett.

Ha en fin fredag :) /Madeleine

Svar: Hej Madeleine!
Jag har skickat iväg ett mail till dig. :-) Tack och jag önskar dig detsamma!
Mvh Lotta
veterinarstuderande.blogg.se

Upp