Ny kurs och hemfärd

Återigen sitter jag bänkad på tåget. Denna turen åker jag via Göteborg. Har precis lämnat Köpenhamn och en innehållsrik vecka bakom mig. Igår påbörjade vi en ny kurs som heter husdjursavel. Jag har verkligen jobbat hårt med mig själv för att fokusera riktigt ordentligt från början. Kursen fortlöper i fyra veckor och vi har bara en helg för inläsning innan det är tenta på måndagen därpå. Men det ska gå bra, det är jag helt säker på! :o) Det är en del beräkningar men också många "gamla" uttryck från genetiken (vilket ju inte är så konstigt). Jag jobbar ju med avelsfrågor i min yrkesutövning, men det kanske inte ger någon större fördel i denna kursen - dock kanske en bättre förståelse. Det återstår att se! :o)
I helgen blir det mest plugg och mys med familjen. Just the way I like it! Jag vet att mars kommer att bli en hektisk månad och det är skönt att kunna kryssa av första veckan. I början av april (efter alla tentorna) så lugnar det ner sig och det blir dags att skriva examensarbete. Jag och en kursare ska göra en litteraturstudie och undersöka om honung påskyndar läkningen av sår. Det ska bli spännande och intressant!
 
Allmänt | |
Upp