Närmar sig bloggets slut

Ja, det känns lite vemodigt att inse att bloggen börjar närma sig sitt slut. Det var i augusti 2015 som jag startade bloggen. Då skulle jag precis börja studera veterinärmedicin i Slovakien. Jag minns hur euforisk jag var - äntligen skulle jag få starta vägen mot min stora dröm! JAG skulle bli VETERINÄR!
Jag har lärt mig så oerhört mycket sedan dess. Inte minst om mig själv. Jag har gjort saker som jag aldrig trott varit möjligt och gång på gång har jag överträffat mig själv. Jag vet nu att man är mycket mer kapabel än vad man tror på förhand. Jag har gråtit, skrattat, varit förbannad, känt mig orättvist behandlad, cyklat i motvind och medvind, stressat, drömt mardrömmar om utbildningen, sugit åt mig kunskap, fått nya vänner, lärt mig ett nytt språk, träffat människor från hela världen och druckit en jäkla massa kaffe. Det har bitvis varit tufft, men det har varit värt det. Jag tror att jag kommer låta bloggen ligga kvar sen även när jag slutar skriva i den. Och man får gärna fortsätta kommentera och ställa frågor. Men slut är det inte riktigt än - några inlägg till ska nog hinnas med. :-) 
Allmänt | |
Upp