Välkommen till min nya blogg!

Nu har jag startat en blogg. Tanken är att jag här ska berätta om livet som veterinärstuderande i Kosice, Slovakien. Kanske inspirerar jag någon annan? ☺
Hela livet har jag drömt om att bli veterinär och nu äntligen ska den drömmen bli verklighet. Så länge jag kan minnas så har djuren legat mig extremt varmt om hjärtat. Jag älskar alla typer av djur och jag får så mycket positiva känsloutbyten när jag umgås med djur. I gymnasiet läste jag naturbruksprogrammet med inriktning mot djurvård. Efter gymnasiet har jag bland annat arbetat några år inom mjölkproduktionen och med mindre sällskapsdjur i butik. Inte helt oväntat har jag, och har haft, en hel del djur. Allt från orm till häst. ☺ Under 2009-2012 läste jag miljö- och hälsoskyddsprogrammet och kompletterade även utbildningen med att läsa in behörighet för att arbeta som djurskyddsinspektör. Efter utbildningen har jag arbetat som djurvårdslärare, smittskyddshandläggare på myndighet och inspektör.
 
 
♥♥♥ Hemma har jag en fantastisk man och två fantastiska barn som betyder mest i hela världen! Tack vare deras stöttning och pepp så gör de det möjlighet att fullfölja min stora dröm. ♥♥♥
 
Det var en kort presentation av mig. På återhörande! ☺
 
/Lotta
Allmänt | |
Upp