Snart september

Även augusti försvann fort. Veckorna rusar iväg, fast samtidigt så känns det som om jag har varit hemma i minst ett halvår. Snart är det bara två veckor kvar tills flyget går ner till Kosice igen. Idag blev jag helt plötsligt pirrig i magen och lite spänd inför höstterminens start. Det känns inte riktigt som det gjorde för ett år sen. Då hade jag inte ens kunnat föreställa mig vilka tuffa utmaningar som jag skulle ställas inför. Redan från början drillas vi i att kunna prestera under press och i princip allt ansvar ligger på oss själva. Den största chocken för mig för ett år sen var alla "credits" i anatomin. Varje vecka skulle vi muntligt redovisa en del av kroppen för professorn. Första halvan av kursen gick vi igenom alla benen i kroppen och sen blev det alla kroppens muskler efter det. Jag minns mitt första muntliga prov i anatomin. Jag var livrädd innan det var dags att gå in och en sån ångest har jag bara känt ett fåtal gånger under mitt liv. Men sen när man klarar det så blir man SÅ j-vla nöjd! Man blir både förvånad och sjukt stolt över sig själv! Och när man känner att skolan är tuff och man tänker "nu klarar jag inte mer" så har man fortfarande så mycket mer kvar att ge, fastän att man inte tror det. :o) Jag har lärt mig så mycket om mig själv under det gångna året. Och kämpar man hårt så går det att klara allt!!! :o)
 
Nu är det drygt en vecka sen jag slutade jobba på kliniken. I veckan som gått har jag jobbat några pass hos kossorna. Alltid lika härligt att umgås med dessa fantastiska djur! :o) Jag drog på mig en kraftig förkyldning i mitten av veckan, men den har äntligen börjat ge med sig. Jag blir sällan sjuk, men nån gång om året så händer det. Jag är sjukt glad att det hände nu och inte när skolan hade börjat. ;o)
 
I fredags var jag och Ebba och fikade på mitt sommarjobb och Ebba fick se hur kliniken såg ut. Hon tyckte att det var väldigt spännande! :o) Vi lyckades också tajma besöket så väl att hon (och jag, haha!) fick titta på en lus i ett mikroskop. Det tyckte hon va häftigt! :o) Vi passade också på att utföra lite shopping och mathandling. I morgon ska vi in och titta på min kära väns nya veterinärklinik som hon har öppnat. Hon har under många år varit en av mina stora inspirationskällor till veterinäryrket, så det känns extra roligt att vi blir veterinärkollegor om några år. :o)
 
Denna söndagen kommer att bli ganska lugn för min del. Min kära man han är ute och jobbar för fullt! :o) Själv tänkte jag traska ut en sväng i skogen med hundarna (och kanske nån av hästarna) för att se om det har kommit fram några trattkantareller. 
 
Ha en härlig söndag kära läsare! 
Allmänt | |
Upp