Höstlovsvecka

Det märktes på tåget idag att det är höstlov. Det brukar bara vara en handfull passagerare som följer med ända till Köpenhamn, men idag var fullt med människor! Jag önskade för en stund att mina barn hade varit med mig. Ganska fort kom jag dock på att det är bättre att jag fokuserar på att plugga ordentligt på veckan så att jag kan umgås med dem på helgen. Utan plugg!
 
Jag har tillbringat den sena eftermiddagen/kvällen med att slutföra inläsningen för fredagens föreläsning som jag missade, samt förbereda mig inför morgondagens föreläsning. Båda om ämnet immunologi. Jag kan ha nämnt det tidigare, men immunologin vi läser i Köpenhamn är betydligt mer ingående än den som jag läste i Kosice. Den är lite klurig, men mycket intressant! :o)
 
Jag har bara föreläsning tisdag och fredag denna veckan. På fredag handlar föreläsningen om allmän patologi. Också ett mycket intressant ämne!
 
Nu är ju äntligen min cykel lagad, så det blir första cykelturen till skolan på drygt två veckor i morgon. Det blir bra att få upp flåset igen!
 
 
Allmänt | |
Upp