Valborgsmässoafton

Facebook och instagram fylls med människor som är ute och firar Valborg. Vad gör jag? Jag sitter i min säng i min lägenhet, ca 1,5 mil från Köpenhamns kärna. I morgon är vi undervisningsfria och jag är också ledig från jobbet eftersom det är röd dag. Trots att jag bara har föreläsning två dagar denna vecka så valde jag ändå att åka ner till Danmark. Tanken slog mig på att stanna hemma i Sverige hela veckan, men samtidigt så vet jag att jag får bra studiero när jag åker hemifrån. Det gör att jag kan plugga ordentligt på veckan och sen umgås med familjen på helgen och vara ledig från böckerna och inte få någon pluggångest. I morgon ska jag alltså plugga, men jag har också planerat att gå en promenad med en klasskompis. Kan bli skönt att komma ut och göra något annat!
Den 10 maj har jag planerat in en praktikdag men en utav veterinärerna hemmavid. Den dagen ska vi ägna åt smådjur inne på mottagningen. Det ser jag verkligen fram emot - vilket privilegium att få ha "egna" veterinärer att träna hos! :o)
Nu ska jag ta och reptera lite farmakologi innan jag dyker på nästa program på Viafree. 
 
Jag önskar er en härlig valborg och första maj!
Allmänt | |
Upp