Augusti

Nu har halva augusti snart passerat och det är ca 2,5 vecka kvar tills skolan drar igång igen. Jag känner lite skräckblandad förtjusning inför det hela. Jättekul att komma igång och lära sig fler och nya saker, men det innebär också ett högt studietempo och en maaaassa plugg och dessutom stress. Men ja, jag har ju gjort det några gånger tidigare under de tre åren som jag har studerat till veterinär, så man vet ju vad man ger sig in på. Och i slutändan kommer det att vara värt det. Men det är såklart lite extra speciellt för mig som har min man och mina barn (och alla djur) hemma i Sverige. Men jag hoppas på ett rolig, utvecklande och lärorikt sista år på bachelorn. Om ett år börjar jag på kandidaten. Sen är det inte långt kvar tills jag har legitimationen i min hand. :o)
 
Jag har haft äran att ha fyra veckors semester i sommar. Det var fantastiskt härligt och vi tog verkligen vara på tiden. Fint väder var det också! Nu har jag snart varit tillbaka på jobbet i två veckor och jag kan inget annat säga än att jag älskar min arbetsplats och jag har så fantastiska kollegor. Jag är verkligen priviligerad att ha ett sånt jobb att tillbringa mina somrar på. :o)
 
Jag hoppas ni läsare som sökt in på veterinärprogrammet fick eran efterlängtade studieplats. Lycka till med studierna!! :o)
Allmänt | |
Upp