Onsdag redan

Som vanligt flyger veckorn förbi och det är redan onsdag. I morgon åker jag hem!
Ska dock gå på morgonens föreläsning innan jag beger mig till Sverige. Satt och pluggade med en kompis idag på förmiddagen och konstaterade att det är ca 7 veckor kvar innan det är dags för att skriva två tentor - en i Besättnings- och folkhälsa och en i Speciell patologi (teoretisk del). Och faktiskt så känns det bra, redan nu. Jag har ett härligt lugn över mig och känner mig inte alls stressad. Jag älskar att vara proaktiv och började förbereda mig redan dag ett på terminen. Skönt!
 
Fredag-lördag ska jag gå en kurs som heter "Training of the Horse from a veterinary perspective". Det ska bli väldigt intressant och spännande! Kursen vänder sig till veterinärer, veterinärstudenter och legitimerade fysioterapeuter för häst. Det kommer att vara en svensk föreläsare (veterinär) och två holländska (en veterinär och en ridlärare). Ser mycket fram emot att förvärva ny kunskap (som alltid)! 
 
Nästa vecka har jag praktiska övningar må-to i obduktion av fjäderfä, vilket innebär att jag åker ner till Köpenhamn redan på söndag. Och nu är det inte långt kvar till jul och julfirande. Åh vad jag längtar! Och för mig som under mina två år i Slovakien var sjukt stressad under jul och nyår eftersom vi i början av januari hade examensperiod med runt 7 tentor, är det en obeskrivlig känsla att få fokusera på bara två tentor. Jag kan verkligen unna mig själv att vara ledig några dagar utan att få dåligt samvete och bli stressad. Underbart!
 
Har jag sagt att jag älskar att få vara veterinärstudent på Köpenhamns universitet? :-)
Allmänt | |
Upp