Ny vecka

På väg till Köpenhamn efter 5 dagar hemma med familjen. Jag har hunnit plugga, jobba, göra praktik med "min" veterinär och självklart bara njutit av vardagen tillsammans med barnen och min man. Denna veckan har jag föreläsning i skolan måndag och tisdag och på tisdag kväll ska jag gå på en föreläsning i Malmö. Veterinär Annelie Hellström som jag var på kurs för i december, kommer dit och pratar om en hållbar träning av hästen. Jag är ju personligen väldigt intresserad av hur man genom en sund ridning kan göra en positiv påverkan på hästen.Tyvärr tycker jag att mycket av den ridning som ses i Sverige idag handlar om prestige och att pressa fram framgång och då på hästens bekostnad. Och tyvärr leder ju detta ofta till skador i form av t.ex. kotledsinflammationer, ryggproblem och munproblem. Nåväl, detta är en annan diskussion egentligen, men jag ser mycket fram emot att få lyssna på Annelie igen. :-)
 
I veckan fyller båda mina barn år, så veckan kommer handla mycket om att fira dem. Det ser jag fram emot! :-) Utöver det ska jag hinna med både lite jobb, praktik, plugg och fika med två kära vänner. Det kommer att bli en kanonvecka  - hoppas ni får det också!
Allmänt | |
Upp