På väg hem och tentaresultat

Och så var det äntligen dags att åka hem till familjen igen efter fyra dagar i skolan. Jag har haft övning i patologi måndag-onsdag och vi fick dissikera både hundar och hästar. Som alltid mycket intressant och lärorikt! Igår hade vi ett seminarie om vår bacheloruppsats som vi ska skriva under våren. Det var lite information generellt om litteratursökning, källkritik, vetenskapliga metoder m.m. Jag och en kursare till mig har fått tag i en bra handledare och om två veckor ska vi ha vårt första möte med honom. Det känns bra!
Idag hade jag lite sovmorgon innan jag roade mig med att jobba och plugga lite innan "SPOT:en" som vi hade kl 13. SPOT innebär att vi först får gå ner och studera ett antal patologiska organ och sedan har föreläsaren genomgång om lesionerna som ses. Mycket lärorikt! Måndag och tisdag hade vi två föreläsningar i basal klinisk teori - stora djur och en övning där vi kollade på muskler, nerver, blodkärl, senor och ligament på ko- och hästben. I den kursen har vi dessutom praktiska övningar under en vecka och min grupp har sitt tillfälle i mitten av mars. Det ska bli himla kul att få komma ut till stordjurssjukhuset och träffa lite levande djur! :o)
 
Denna veckan fick jag dessutom svar på båda mina tentor och jag blev godkänd på båda!! Ytterligare 18 hp att lägga i väskan och ett steg närmre veterinärlegitimationen. Wihoo!
Allmänt | |
Upp