Ett ovanligt läge

Nu är det drygt en vecka sedan skolorna i Danmark stängde p.g.a coronaviruset och de ska hålla stängt tom 29/3. Mer än så vet vi inte. 30/3 börjar vår tentaperiod. Universitetet har gått ut med att de i största möjliga mån kommer att låta oss studenter göra våra tentor via nätet, hemifrån, om stängningen förlängs. Och det är nog sannolikt att stängningen kommer att förlängas. Mars månad som skulle vara en månad med mycket tid i skolan, blev istället en månad som jag fick möjligheten att vara hemma i Sverige till en stor del. Föreläsningarna har istället hållits online - antingen via länk eller som inspelad version. Och det har fungerat bra tycker jag! Denna veckan skulle jag ha haft praktiska moment, men eftersom skolan är stängd så blev det inte så. Istället har jag övat hemma på att dra av hästskor som var ett av de praktiska momenten som skulle ingått. Det gick bra men det var jobbigt! :-) Jag har dessutom hunnit tentaplugga mycket och det fortsätter såklart även nästa vecka.

I april är planen att vi ska ha 5 undervisningsdagar och en tenta. Resterande delen av vårterminen skriver vi bacheloruppsats och i juni ska den försvaras och vi ska göra en tenta i specialpatologi (praktisk). Sen är tredje året avklarat. Helt galet, men fantastiskt underbart! I höst börjar jag på kandidaten och det innebär att jag har 5 terminer kvar innan jag är färdig veterinär. Jag har kommit till det stadiet nu att jag känner att legitimationen är inom räckhåll och det är en helt fantastisk känsla! Är så glad för mitt val att börja i Köpenhamn. Jag fick mitt liv och min vardag tillbaka och på köpet har jag dessutom möjlighet att jobba deltid med mitt ordinarie jobb. Jag är verkligen tacksam för hur bra det löste sig!

Var rädda om er därute!💕
Allmänt | |
Upp