Snart valborg

Snart Valborg och det innebär att april nästan är slut. Tiden går i en jäkla fart och det riktigt bubblar inombords när jag inser hur nära jag är mitt mål att bli färdigutbildad. 😍 Jag jobbar på med både hundkursen, projektkursen och min masteruppsats. Har lite drygt 6 veckor kvar tills inlämningen av masteruppsatsen och känner att jag är i riktigt god tid. Har skrivit det mesta på introduktionen, material/metoder och resultat samt påbörjat diskussionsdelen. I projektkursen skriver jag om djurvälfärd i samband med sjötransport av nöt. Djurvälfärd är ju ett ämne som alltid legat mig väldigt varmt om hjärtat (och som jag ju jobbar med idag), så jag blev glad när min handledare till projektet frågade om jag skulle vara intresserad av att skriva om just det ämnet. Har egentligen inlämning av den projektrapporten den 19 juni, men planerar att lämna in den redan i slutet av maj. I hundkursen jag läser lämnade jag in näst sista uppgiften i måndags. Bara en uppgift kvar och så ett sluttest. Den kursen kommer också att vara färdig i slutet av maj. I början av juni planerar jag att söka min tf veterinär och innan juni är slut så kommer min masteruppsats vara inlämnad och försvarad. Då kan jag söka min legitimation. 
Satt och läste igenom gamla blogginlägg för en stund sen. Tänk att jag har skrivit 65 (!) tentor under alla de åren jag pluggat på högskola/universitet. Jag är ju dubbelutbildad så det är inte bara inom veterinärutbildningen, men det är lite smått galet när man tänker efter.🙂
Nu har jag pausat färdigt och ska ta och fortsätta skriva på mitt projekt. 
 
Önskar er en trevlig helg och en fin Valborg!
Allmänt | |
Upp